Home

dinsdag 24 januari 2012

Beauty inspired?

Jeetje Mariek ga jij een beautyblog beginnen waar haal je dan al die inspiratie vandaan. Ja je bent beauty addicted of niet, maar toch inspiratie moet ook gehaald worden uit alle beautydocumentatie die er is waaronder een scala aan tijdschriften die vaak alleen of geheel op beauty & fashion zijn gericht of die een beauty rubriek hebben.

Ik merk zelf dat ik helemaal gek ben op een tijdschrift maar een jaar later compleet weer afgekickt kan zijn. Wat is 't aanbod, de doelgroep en wat onderscheid al die tijdschrift kijk je even met me mee? Ik heb niet alle tijdschriften onder de loep genomen ik vond het belangrijk dat er in ieder geval een beautypagina in staat.

Kijk even met mij mee, ik trek best een vreemde conclusie want er zijn tal van tijdschriften beauty en fashion gerelateerd maar dus geen één tijdschrift die alleen over beauty gaat. Mijn top 3 als het om beauty artikelen gaat
  1. Cosmo Girl (door de inbreng van "how to" artikelen van beautybloggers)            doelgroep is wel op de "girl" ik mis een adult variant met "how to's" pagina.
  2. Beaumonde (door de artikelen van Leco en beauty pagina nationaal en internationaal)
  3. Grazia (Er is een beautypagina en veel fashion met aandacht voor make up leuke glossy).
Grazia is de eerste wekelijkse glossy van Nederland met een eigentijdse mix van high end inspirerende fashion, beauty en lifestyle, goed geïnformeerd celebrity-news en emotionele real-life stories. Deze mix van info sluit aan bij de belangstelling van de moderne vrouw.


Flair speelt in op het ‘wij’-gevoel, het leven van de lezeres draait om haar partner, (toekomstige) kinderen, familie, vriendinnen en om haar eigen ontwikkeling. Flair biedt wekelijks ontspanning en herkenning. De Flair-lezeres wil zichzelf zijn binnen de grenzen van het gezin. Flair geeft zelfvertrouwen en inspiratie en biedt een escape uit de dagelijkse sleur. De uitstraling van Flair is positief, spontaan en vrolijk. De tone of voice van Flair straalt warmte, rust en ruimte uit. Het blad heeft een positieve, openhartige en toegankelijke toon, maar niet oppervlakkig.

Linda Vrouw 20-49, tijdschriftendier, druk in de weer met liefde, werk, kinderen, vriendinnen. Nieuwsgierig, levenslustig en lekker in het vel. Geïnteresseerd in mode, accessoires, reizen, cosmetica, gezondheid, boeken, televisie, restaurants, uitgaan en muziek.





















Beaumonde: Beau Monde is de autoriteit op het gebied van glamour in Nederland omdat zij als enige mede mogelijk gemaakt wordt door celebrities. Beau Monde heeft naast glamournieuws veel mode, uitgaan, reportages en interviews met nationale en internationale sterren.




















Cosmopolitan: Lifestyle- en modetijdschrift. Verschijnt twaalf keer per jaar. Is Amerikaans getint door de samenwerking met Cosmopolitan USA. Schrijft en bespreekt de nieuwste trends en de laatste mode. Heeft als doelgroep de moderne en modebewuste vrouw

Marie Claire: Maandelijks internationaal modetijdschrift gericht op vrouwen. De doelgroep van het blad is de jonge, zelfstandige vrouw met een goede opleiding, een goede baan, een goed inkomen, en een brede belangstelling

Cosmo Girl: Tijdschrift. Spin-off van de Cosmopolitan & de Cosmogirl! USA. Is gericht op tienermeiden. Geeft informatie over de nieuwste modetrends, bevat interviews & posters van beroemdheden & verhalen




















Glamour is een superdik, handzaam en sprankelend magazine én de allereerste echte everyday fashionstyleguide van Nederland. Niet alleen het formaat en de prijs is vernieuwend, ook de inhoud onderscheidt zich van andere bladen. Inmiddels is Glamour het best verkochte fashion magazine van Nederland.




















Viva schrijft voor en over mensen die op hun eigen manier van het
leven genieten. Viva staat voor ontspanning, maar ook voor eigentijdse berichtgeving op het gebied van relaties, sex, werk, lifestyle en gezondheid. Viva is een kwaliteits- en mentaliteitsweekblad. Het kenmerkt zich door een opgewekte, serieuze, openhartige en onafhankelijke aanpak van zeer uiteenlopende onderwerpen die altijd vanuit een persoonlijke invalshoek worden benaderd. Viva is positief, maar niet oppervlakkig. Heel belangrijk is de hoge actualiteit, waarmee 14 dagen voor verspreiden een aantal rubrieken wordt gemaakt. Hierin onderscheidt het blad zich van andere vrouwenbladen.






Wat is jouw lievelings tijdschrift laat me weten?

Adios Marieke



2 opmerkingen:

  1. Je bent de Red vergeten. Ik ben geen tijdschriftenlezer maar dat blad koop ik af en toe voor de mooie foto's. Leuke blog, ik volg je.:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dank je wel voor de feedback klopt helemaal. De Red lees ik zelf ook wel eens inderdaad leuke foto's. Wat leuk dat je me volgt, thanks.

      Verwijderen